خلاقیت و گل آرایی

خرید تراریوم و ارسال فوری در تهران ، سفارش آنلاین تراریوم زیبا

خرید آنلاین تراریوم

خرید تراریوم و ثبت سفارش آنلاین تراریوم زیبا و شیک

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به تراریوم ها ، لطفا ادامه مطالب این صفحه را مطالعه بفرمایید .

تراریوم ، ارسال تراریوم ، خرید تراریوم ، سفارش آنلاین تراریوم ، باغ شیشه ای ، تراریوم آمازون

تراریوم چیست ؟!

تراریوم در لغت به معنای باغ شیشه ای است . تراریوم ، تراریوم گل و یا باغ شیشه ای ، اسامی هستند که به این هدیه گل زیبا گفته می شود . تراریوم را میتوان یکی از ساده ترین روش های نگهداری گیاهان بر شمرد . تراریوم تشکلیل شده از مجموعه ای از گیاهان با رطوبت بالا در یک ظرف شیشه ای . آبیاری تراریوم ها بهتر است به صورت اسپری بروی آن انجام گیرد . با توجه به چرخه آبی درون تراریوم ، گاهی تا هفته ها نیاز به آبیاری تراریوم ها نیست . در ابتدا شخصی به نام ناتانیل وارد پی به راز حیات تراریوم برد . او فهمید که نم روی برگ های گیاهان روی دیواره شیشه آن جمع شده و دوباره به خاک برگشته و گیاه را آبیاری می کند. معمولا گیاهان موجود در یک تراریوم یا باغ شیشه ای دارای رشد کمی هستند.

( گلبیشه در سایت گل فروشی آنلاین خود انواع متفاوتی از تراریوم ها را برای خرید آنلاین تراریوم شما مهیا کرده است . پیشنهاد میکنیم قبل از ادامه مطالعه این مطلب میتوانید از این گالری محصولات خرید تراریوم دیدن کنید . برای خرید تراریوم و یا سفارش آنلاین تراریوم میتوانید در بالای صفحه بروی دکمه ” خرید تراریوم ” کلیک کنید . )

اولین تراریوم چگونه پدید آمد ؟

در سال ۱۸۴۲ یک گیاه شناسی بود به نام ناتانیل که بروی حشرات مطالعه میکرد . این گیاه شناس به طور تصادفی مقداری هاگ سرخس در شیشه ای قرار داد . این گیاه بعد از مدتی به اولین تراریوم تبدیل شد . این روش در زمان قدیم بین انگلیسیها بسیار رواج پیدا کرد . بعد از این ، بسیاری در انگلستان توسط نجاران ظروفی مهر و موم شده از گیاهان درست کردند . آنها موفق شدند گیاهان بومی انگلستان را با سلامت کامل به استرایا ببریند . با استفاده از همین روش گیاهان استرالیا نیز به انگلستان رسید .

خرید تراریوم ، خرید آنلاین تراریوم ، سفارش تراریوم ، سفارش آنلاین تراریوم ، باغ شیشه ای ، طرز درست کردن تراریوم

انواع تراریوم باز و بسته

تراریوم گل ها بسته به نوع پوشش و محفظه آنها به دو دسته تقسیم میشوند . نوع بسته که ظرف آن کامل بسته و مسدود شده است . نوع باز که بسته به شکل ظرف آن ، سوراخی برای گردش هوا دارد . تراریوم های بسته به علت اینکه کامل مسدود و گردش جریان هوا ندارد ، احتیاج خیلی کمی به آب دارند . در این تراریوم ها ، چرخه گردن آب باعث میگردد که گیاههان احتیاج خیلی کمتری به آبیاری داشته باشند . در این اکوسیستم ، آب تبخیر شده از گیاه مجدد به صورت آب بارشی بروی گیاه برمیگردد. این چرخه آبیاری بارانی شکل باعث میگردد که گیاه نیاز کمی به آب و مواد مغذی داشته باشد.

در تراریوم بسته ممکن از در طی سال نیاز به چند بار آبیاری نیاز نداشته باشد. هر چقدر که درب ظرف باز و بسته گردد به همان نسبت نیاز آبیاری بیشتر خواهد شد . پاک و عاری از میکروب بودن ظروف تراریوم ها در نوع بسته آن بسیار اهمیت دارد . قبل از تهیه تراریوم ها میبایست ظرف آن را کاملا استریل کرد . تراریوم های بسته به علت اینکه از تماس با محیط اطراف خود به دور هستند ، در نتیجه به بیماری کمتری ممکن است دچار گردند . شما میتوانید بعد از خرید تراریوم بسته ، با خیال راحت سالی دو یا سه بار به آن آب بدهید . برای همین تراریوم های بسته برای نگهداری در آپارتمان به عنوان گیاه آپارتمانی بسیار راحت است . معمولا برای تراریوم های بسته از ظروف درب کوچک استفاده میشود .

تراریوم های نوع باز

نوع دیگر تراریوم ها شکل باز آن است . این نوع تراریوم را میتوانید در بیشتر ظروف اطرافتان تهیه کنید. در این نوع گیاه در ظروفی که یک سر آن باز و در مجاورت هوا است کاشته میشود . تراریوم باز به علت تماس با هوا اطراف بیشتر مستعد بیماری هستند . عوامل بیماری زا توسط هوا ممکن است به بستر گیاه نفوذ کند . در این نوع آبیاری نسبت به نوع بسته آن بیشتر است . مجاورت بستر گیاه با هوا باعث تبخیر و از دست رفتن آب موجود در ظرف میگردد . برای همین باید با توجه به خشکی بستر تراریوم ، آن را آبیاری نمایید . بهترین نوع آبیاری تراریوم ، آبیاری با اسپری است . با این روش صدمه ای متوجه گیاهان و خاک آنها به علت فشار آب از بین میرود .

خرید تراریوم ، خرید آنلاین تراریوم ، سفارش تراریوم ، سفارش آنلاین تراریوم ، باغ شیشه ای ، طرز درست کردن تراریوم ، گیاهان مناسب تراریوم ، گیاهان تراریوم

چه گیاهی برای تراریوم مناسب است ؟!

بسته به نوع تراریوم ها که در بالا ذکر کردیم نوع گیاه کاشته شده متفاوت خواهد بود . همانطور که ذکر شد تراریوم ها دو نوع دارند . مدل تراریوم بسته و مدل تراریوم سر باز . به طور کلی میتوان گفت که گیاهانی که کم رشد ، کم برگ و بدون گل و کوچک برای تراریوم ها مناسب تر هستند .  با توجه به این نکته میتوانیم گیاهانی که شرایط مناسب را برای هر کدام از نمونه ها را داشته باشند را نام ببریم .

گیاهان مناسب برای تراریوم مدل سر بسته

به علت اینکه تراریوم های بسته دارای رطوبت زیاد هستند میبایست گیاهانی را استفاده کرد که رطوبت دوستند . البته از بین گیاهان رطوبت دوست باید آنهایی را انتخاب کنیم که رشد کمی داشته باشند . رشد بالای گیاهان سبب تنگ شدن جای آن و خارج کردن آن از تراریوم خواهد شد .  گیاهانی مثل سرخس، پیچک مینیاتوری، ارکیده و بگونیا و …

گیاهان مناسب برای تراریوم باز و نیمه باز 

به سبب رطوبت کمی که در تراریوم های سر باز وجود دارد ، گیاهان خشک و کم رطوبت مناسب هستند . گیاهان مناسب برای تراریوم‌های نیمه‌باز شامل کاکتوس ها، گیاهان هوازی، گیاه قاشقی و ساکولنت ها مانند هاوارتیا و کراسولا(خرفه ای) است.

هنگام خرید تراریوم ها میتوانید نسبت به مدل آنها ، نمونه مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید . در نظر داشته باشید که تراریوم های باز به نگهداری بیشتری نسبت به مدل بسته دارد . اما مدل بسته آن ، بیشتر مستعد بیماری و خراب شده گی هستند . با توجه به این نکات میتوانید بهترین تراریوم را برای سفارش آنلاین تراریوم خودتون انتخاب کنید .

خرید تراریوم ، خرید آنلاین تراریوم ، سفارش تراریوم ، سفارش آنلاین تراریوم ، باغ شیشه ای ، طرز درست کردن تراریوم ، نور مورد نیاز تراریوم ، نور دهی تراریوم

نور دهی تراریوم چگونه است ؟

بسته به نوع تراریوم ها که در بالا ذکر کردیم نوردهی تراریوم ها متفاوت است . گیاهان تراریوم ها هم از نور لذت میبرند و باعث شادابی و زیبایی آنها میشود . شما هم میتوانید از نور محیط برای نور تراریوم استفاده کنید . و هم میتوانید از نور های مصنوعی جهت تامین نور تراریوم ها بهره ببرید . معمولا برای نوردهی مصنوعی تراریوم ها از لامپهای ال ای دی یا فلورسنت استفاده میگردد . برای نور های مصنوعی میتوانید در روز به مقدار مشخصی نور را در بالای تراریوم روشن کنید . معمولا چند ساعت برای این کار کفایت میکند.

برای نور دهی طبیعی و از طریق نور خورشید باید به چند نکته دقت کنید . هیچ وقت تراریوم های بسته خود رو در نور مستقیم آفتاب قرار ندهید . معمولا ظروف شیشه ای تراریوم های بسته به عنوان ذربین عمل خواهد کرد . به همین جهت باعث گرمای زیادی داخل ظرف شیشه ای خواهد شد . در نتیجه گیاهان داخل ظرف دچار گرمازدگی و آسیب خواهند دید . پس میتوانید تراریوم های بسته را یا در جلوی نور غیر مستقیم آفتاب قرار دهید . و یا از نور مصنوعی که در بالا ذکر شده استفاده کنید .

خرید تراریوم ، خرید آنلاین تراریوم ، سفارش تراریوم ، سفارش آنلاین تراریوم ، باغ شیشه ای ، طرز درست کردن تراریوم ، طرز نگهداری تراریوم ، خراب شدن تراریوم

چه زمانی تراریوم خراب میشود !

در طریقه نگهداری از تراریوم ها باید نکاتی را رعایت کنید که باعث عمر بیشتر آن خواهد شد . در غیر این صورت گیاهان تراریوم شما به مرور زمان از بین خواهند رفت . در ادامه نکاتی را برای شما ذکر خواهیم کرد که در نگهداری تراریوم به شما کمک خواهد کرد .

۱- معمولا بیشتر تراریوم ها به نور مستقیم خورشید نیاز ندارند . گذاشتن آنها در نور مستقیم خورشید و یا نور مصنوعی کفایت خواهد کرد . نور مستقیم باعث از بین رفتن گیاهان خواهد شد .

۲- از قرار دادن ظرف تراریوم ها در کنار منبع گرما خودداری کنید . مکانهایی نزدیک بخاری ، شوفاژ ، شومینه و … برای تراریوم شما مضر هستند .

۳- از آبیاری زیاد تراریوم خود پرهیز کنید . به بستر گیاه موقع آبیاری دقت کنید . تا حدی آبیاری را ادامه دهید که مطمئن باشید بستر به رطوبت نیاز دارد . اگه آبیاری بیش از اندازه کردید میتوانید با حوله ای تمیز آب اضافه را به سرعت بگیرید .

۴- از رشد بیش از حد گیاهان تراریوم های خود جلوگیری کنید . گیاهان کوچک هستند که در تراریوم شما به زیبایی دیده میشوند . برای این کار باید گیاهان خود را به موقع هرس کنید . میتوانید گیاهان خشک و در حال از بین رفتن را از بستر و ظرف جدا کنید .

۵- سعی کنید شیشه و ظرف تراریوم خود را همیشه تمیز نگه دارید . تمیز بودن ظرف باعث میشود که نور به خوبی از شیشه عبور کنید . میتوانید با روزنامه و یا کاغذ مرطوبی این کار را به خوبی انجام دهید . در نظر داشته باشید که از استفاده مواد شوینده و ضد عفونی کنند ها خودداری کنید . این کار باعث از بین رفتن گیاهان تراریوم شما خواهد شد .

خرید تراریوم ، خرید آنلاین تراریوم ، سفارش تراریوم ، سفارش آنلاین تراریوم ، باغ شیشه ای ، طرز درست کردن تراریوم ، طرز نگهداری تراریوم ، خراب شدن تراریوم ، مزایای خرید تراریوم

مزایای خرید تراریوم ها

استفاده از گیاهان آپارتمانی در فرم تراریوم ها مزایای بسیار زیادی را دارد . در اینجا میتوانیم به آنها اشاره کنیم .

۱- قرار دادن گیاهان زیبا در محفظه های شیشه ای شیک و جذاب بهترین گزینه برای طراحی و دکوراسیون هاست . شما میتوانید هر فضای اداری و یا خانگی را با یک تراریوم ، زیبا تر کنید .

۲- زحمت نگهداری از تراریوم ها به مراتب کمتر از گیاهان معمولی آپارتمانی است .

۳- تنوع موجود در یک تراریوم شاید به چندین و چند گیاه برسد . شما میتوانید در فضایی کوچک و کنترل شده ، چندین گیاه متفاوت را بدون دغدغه ای نگهداری کنید.

۴- هدیه و خرید تراریوم برای عزیزی را میتوان یکی از بهترین کادو ها دانست . هدیه این باغ شیشه ای زنده ، نشانه ای از زندگی و طراوت خواهد بود . در ضمن هم شما لوکس و مدرن بودن را نیز رعایت کرده اید .

۵-دیگر نگران آبیاری گیاهان خود در هنگام مسافرت نباشید . تراریوم های بسته به خوبی میتوانند روزهای بسیاری را بدون آبدهی به رشد خود ادامه دهند. چرخش و تخیر آب در ظرف ، نیاز به آبیاری مداوم گیاه را از بین برده است .

۶- طرح های ساخت تراریوم ها را میتوانید به اندازه بی نهایت فرم در نظر بگیرید . شما میتوانید با هر ظرف مناسبی این کار را انجام دهید .

تراریوم ، خرید تراریوم ، سفارش آنلاین تراریوم ، باغ شیشه ای

چرا باید خرید تراریوم را انتخاب کنیم !؟

خرید تراریوم و سفارش آنلاین تراریوم می تواند یک از بهترین هدیه تولد و یا ایده ای برای کادو سالگرد ازدواج باشد . ماندگاری بلند مدت و نگهداری ساده تراریوم را می توان از مزایای خرید تراریوم نسبت به دیگر گیاهان زینتی بر شمرد . خیلی از عزیزان تمایل دارند که خرید تراریوم را برای خرید هدیه خود برگزینند . دلیل انتخاب آنها هم ماندگاری بیشتر این هدیه نسبت به باکس گل ، دسته ، سبد گل و یا گیاهان آپارتمانی دیگر دارد .

فکر این نکته که با خرید تراریوم ، هدیه شما می تواند تا مدت طولانی مقابل دیدگان عزیزانتان با همان طراوت چشم نوازی کند ، بسیار دلپذیر و خوشایند است . ماندگاری بلند مدت تراریوم به همراه حفظ طراوت و شادابی آن نقطه اشتراک آن با هدایایی از نوع گل رز جاودان می باشد . ما در مقاله ” مزایای خرید رز جاودان نسبت به گل طبیعی ” به تفسیر درباره مزایای گل رز جاودان صحبت کرده ایم .

ترایروم - خرید تراریوم - سفارش آنلاین تراریوم - با غ شیشه ای

خرید آنلاین تراریوم  در گلبیشه

گل فروشی آنلاین گلبیشه با داشتن چندین مدل زیبا و بروز تراریوم ، می تواند شما را در خرید تراریوم و سفارش آنلاین تراریوم یاری دهد . ما سعی کرده ایم که بهترین تراریوم ها را برای گیرنده شما آماده و ارسال نمائیم . تمام سفارشات خرید تراریوم در گل فروشی گلبیشه در بسته بندی زیبا و شیک به دست گیرنده شما می رسد . گل فروشی آنلاین گلبیشه به طور پیوسته نسبت به عرضه تراریوم های جدید و زیبا تلاش خواهد کرد . نمونه های تراریوم های موجود در گلبیشه از زیبا ترین نوع خود در بین مدل های موجود در بازار هستند . گل فروشی اینترنتی گلبیشه تضمین کیفیت هدیه تراریوم خود را میکند.

ما برای حفظ سلامت و کیفیت تراریوم ها آنها را با بهترین ارسال کننده به دست شما می رسانیم . زیبایی و ماندگاری بیشتر تراریوم ها هدف نهایی ماست . خرید تراریوم و سفارش آنلاین تراریوم در سایت گلبیشه برای شما تجربه ای لذت بخش خواهد بود . تراریوم های متنوع گلبیشه به بهترین نحو برای شما عزیزان آماده و تهیه می گردد . سفارش آنلاین تراریوم را در گلبیشه تجربه کنید .

نوشته های مرتبط