مطالب هدیه تولد

خرید گل ارکیده طبیعی

خرید گل ارکیده طبیعی

خرید گل ارکیده طبیعی

گل ارکیده نماد عشق میباشد و زیبایی بینظیر و همچنین طرفدار های زیادی دارد . این گل های زیبا در بسیاری مراسمهای رسمی مانند خواستگاری ،هدیه روز مادر،تولد و… زینت بخش مناسبی را دارا است.

ارکیده ها از خانواده Orchidaceae یا ثعلب‌ ها هستند. بیش از ۳۰۰۰۰ گونه مختلف و بیش از  ۲۰۰۰۰۰ گونه ی هیبرید دارد.

گونه های تجاری امروزه به دو دسته فالانوپسیس و سیمبیدیوم تقسیم می شوند.

گونه ی فالاموپسیس به ارکیده ی پروانه ای یا شاپرکی معروف است. ا

اندازه ی گل های ارکیده بین ۵ تا ۱۲ سانتی متر متغیر است و رنگ گل های ترکیبی جالبی نیز دارد.

خرید گل ارکیده طبیعی

نحوه نگهداری و گونه هایی از گل ارکیده طبیعی

گل ارکیده فالانوپسیس :

این نوع گل به ارکیده پروانه ای هم مشهورمیباشد وبرای نگهداری در منزل مناسب است. این نوع ارکیده در زمستان یا اوایل بهار گل میدهد و

گلهای زیبای آن برای چند ماه دوام دارد. این گونه نیاز به نور کمتری در محیط دارد.

گل ارکیده کاتلیا:

این نوع ارکیده معمولا یکبار در سال در بهار یا پاییز گل میدهد و برای ۲ تا ۶ هفته دوام دارد.

این گونه ارکیده معمولا ۲ برابر گل ارکیده فالانوپسیس نیاز به نور دارد.

ارکیده دندروبیوم :

گل ارکیده دارای گلهای پهن سفید، یا بنفش کمرنگ یا ترکیب این دو رنگ  میباشد  که در پاییز یا زمستان گل میدهد و بمدت ۳ تا ۴ هفته دوام دارد.

خرید گل ارکیده طبیعی
خرید گل ارکیده طبیعی
خرید گل ارکیده طبیعی

ولی مبحث ما بیشتر بر روی گل ارکیده ی فالانوپسیس میباشد که در اینجا به نحوه ی نگهداری آن اشاره میکنیم.

شرایط نگهداری گل ارکیده ی فالانوپسیس

  • دمای مورد نیاز برای ارکیده :
    گل ارکیده گیاهی با شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب، دمای هوای ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتی گراد برای این گیاه بسیارمناسب میباشد.  توجه  کنید که هوای سرد باعث از بین رفتن غنچه ها و هوای گرم باعث رشد بیشتر ساقه ها و نیز گل میشود.

دمای بالای ۳۰ درجه سانتی گراد موجب کرگ گیاه می شود. پس گلدانتان را دور از وسایل گرمایشی قرار دهید.

  • آب مورد نیاز:

گل ارکیده گیاهی کم توقع ولی ازبی آب شدن  و خشک شدن متنفر است باید قبل از خشک شدن کامل خاک گلدانتان را آبیاری کنید . باید بین هر دو سری آب دادن اجازه داده شوند که آبشان تبخیر شود و مجددا مرطوب نشوند.

در همه گونه های ارکیده مراقب باشید در هنگام آب دادن برگ گلهای آنها مرطوب نشوند. در اینصورت بصورت آرام آنها را خشک کنید زیرا آبپاشی بر روی گل های ارکیده باعث مرگ زودتر گل ها می شود.

  • کود دادن:

برای کود دادن ماهی یک بار مقداری کود به گلدان ارکیده اضافه کنید. ترجیحا از کودهایی استفاده کنید که حاوی نیتروژن، فسفر، پتاسیم و آهن باشند. در زمانی که ارکیده به تازگی گل داده است از کودهای با نیتروژن بالاتر استفاده کنید و در بقیه سال از کودهای دارای فسفر و پتاسیم بیشتر.

نکته مهم اینست که قبل از کود دادن حتما به گل ارکید آب بدهید . البته برای استفاده از کود به هیچ عنوان زیاده روی نکنید؛

چرا که کود زیاد باعث خشک شدن ارکیده ها می شود. دقت داشته باشید وقتی ارکیده ها را درون اتاق قرار می دهید، حتما در آنجا جریان هوا باشد.

بنا به هر دلیلی اگر در اتاقی که ارکیده ها در آن قرار دارند، جریان هوا نباشد، یک فن و یا یک پنکه کوچک را بالای سر گلدانی که ارکیده دارد، بگذارید تا هوای تازه به گل برسد.

  • نور مناسب :

گل ارکیده  به نور نیاز دارد اما اگر نور به صورت غیر مستقیم باشد بهتر است .از برگ های گل ارکیده می توانید بفهمید که از نور کافی استفاده شده.

اگر برگ های ارکیده سبز روشن باشد نشان دهنده ی  شرایط برای گیاه مناسب است. اما برگ های سبز تیره نشان دهنده ی نور کم میباشد .و باید گلدان را عوض کنید. برگ های زرد مایل به قهوه ای نیز نشان دهنده ی نور بیش از حد است.

  • هوای مناسب:

دمای بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتی گراد مناسبترین دما برای نگهداری ارکیده است. گل های ارکیده به شدت به تغییرات ناگهانی درجه حرارت حساسیت دارند. پس مراقب باشید. اگر گل ارکیده در هوای سرد باشد عموما به زرد شدن برگهای آنهای منجر میشود. در اینصورت برگهای زرد را جدا کنید.

در فصل بهار و پاییز پنجره نزدیک آنها را باز بگذارید تاتهویه هوا به خوبی صورت گیرد. در تابستان یا زمستان نیز از پنکه ای که نزدیک آنها باشد و بطور غیرمستقیم کار تهویه هوا را انجام دهد استفاده کنید.

این کار باعث خشک شدن برگها و از بین رفتن باکتری ها میشود که کمک بسیار بزرگی به نگهداری گل ارکیده است

خرید گل ارکیده طبیعی

با توجه به کیفیت و امکان سفارش ارسال گل ارکیده طبیعی بصورت آنلاین و با استفاده از راحت‌ترین راه ممکن علاوه بر وقت کمی که صرف انجام این کار میکنید ،

نیز به سلیقه‌ی خود گلتان را انتخاب و سفارشتان را ثبت میکنید.

گلبیشه پیام آور عشق است…